Рада національної безпеки і оборони України
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 1120/96
Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 листопада 1996 року Про невідкладні заходи щодо впорядкування державного регулювання діяльності авіації в Україні

Відповідно до статті 107 Конституції України постановляю :

Увести в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 листопада 1996 року "Про невідкладні заходи щодо впорядкування державного регулювання діяльності авіації в Україні" з дня підписання цього Указу.

 

На виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України:

 

1. Кабінету Міністрів України:

 

а) внести у двотижневий строк проект Указу Президента України щодо впорядкування державного регулювання діяльності авіації в Україні, виходячи з необхідності централізації управління нею та з урахуванням світового досвіду і особливостей сучасного стану економіки України;

 

б) опрацювати у тижневий строк та затвердити Концепцію розвитку цивільної авіації України;

 

в) ужити у двотижневий строк невідкладних заходів щодо підвищення ефективності системи захисту авіації від актів незаконного втручання та забезпечення виконання вимог авіаційної безпеки щодо охорони повітряних суден, підтримання пропускного і внутрішнього об'єктового режиму на аеродромах, в аеропортах та на інших авіаційних об'єктах;

 

г) налагодити у тижневий строк систему інформування Президента України, Прем'єр-міністра України, Ради національної безпеки і оборони України про авіаційні події та результати їх розслідування;

 

д) подати у двомісячний строк Президентові України пропозиції щодо створення національної системи пошуково-рятувальних робіт авіації України;

 

е) зупинити дію Наказу Міністра транспорту України від 28 травня 1996 року N 183 "Про створення державної відкритої акціонерної компанії "Авіалінії України" та розглянути в місячний строк на спеціальному засіданні хід акціонування цієї авіакомпанії, забезпечити додержання під час акціонування вимог законодавства України;

 

є) ужити невідкладних заходів щодо повернення літаків, які незаконно утримуються авіакомпаніями інших країн.

 

2. Державному департаменту авіаційного транспорту України:

 

а) подати у місячний строк Кабінету Міністрів України пропозиції щодо створення системи регулювання та захисту національного ринку авіаційних перевезень, передбачивши захист українських національних перевізників та проведення узгодженої тарифної політики;

 

б) подати у двомісячний строк Міжвідомчій комісії з питань авіаційної політики, безпеки авіації та використання повітряного простору України пропозиції щодо шляхів структурної реорганізації та дальшого акціонування державних підприємств цивільної авіації, план заходів щодо ефективного використання бюджетних та позабюджетних коштів, залучення інвестицій на модернізацію і технічне переоснащення авіаційних підприємств (авіакомпаній та аеропортів).

 

3. Міністерству закордонних справ України:

 

а) розробити у двотижневий строк заходи щодо забезпечення дипломатичної підтримки повернення вітчизняних літаків з Російської Федерації, Судану, Перу, Нігерії, Єгипту та відшкодування збитків;

 

б) подати у місячний строк Міжвідомчій комісії з питань авіаційної політики, безпеки авіації та використання повітряного простору України пропозиції щодо співпраці України з Європейським Союзом на ринку авіаційних перевезень.

 

4. Комітету по використанню повітряного простору України подати у двомісячний строк Міжвідомчій комісії з питань авіаційної політики, безпеки авіації та використання повітряного простору України проект Концепції модернізації та розвитку об'єднаної (військово-цивільної) системи управління повітряним рухом у повітряному просторі України.

 

5. Фонду державного майна України спільно з Державним департаментом авіаційного транспорту України в місячний строк розробити пропозиції щодо впровадження ефективних форм управління державним майном з урахуванням особливостей авіаційної галузі.

 

6. Міністерству зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України здійснювати експертизу проектів контрактів на закупівлю або лізинг повітряних суден, обладнання, матеріалів та технологій іноземного виробництва, виходячи з можливостей використання наявного науково-технічного та виробничого потенціалу України.

 

7. Міністерству оборони України розглянути на засіданні колегії Міністерства питання щодо дальшого використання літаків військово-транспортної авіації, які вивільняються зі складу Збройних Сил України та наявних у них літаків, які можуть бути використані для цивільних перевезень, і подати у місячний строк пропозиції з фінансово-економічним обгрунтуванням Міжвідомчій комісії з питань авіаційної політики, безпеки авіації та використання повітряного простору України.

 

8. Міжвідомчій комісії з питань авіаційної політики, безпеки авіації та використання повітряного простору України:

 

а) проаналізувати у двомісячний строк чинні нормативно-правові акти у сфері авіаційної діяльності та подати Президентові України пропозиції щодо їх удосконалення;

 

б) подати у двомісячний строк пропозиції про внесення змін і доповнень до Повітряного кодексу України щодо сертифікації, експлуатації та підтримки льотної придатності державних повітряних суден;

 

в) опрацювати в місячний строк пропозиції Міністерства оборони України щодо використання літаків військово-транспортної авіації, які вивільняються зі складу Збройних Сил України та наявних у них літаків, які можуть бути використані для цивільних перевезень, і подати на розгляд Президентові України обгрунтований варіант вирішення цих питань;

 

г) подати у двомісячний строк Президентові України пропозиції про можливість вивільнення з військової сфери військових аеродромів з метою використання їх в інтересах цивільної авіації;

 

д) подати в місячний строк Президентові України пропозиції щодо підвищення безпеки авіаційних перевезень;

 

е) підготувати у двотижневий строк висновок на проект Міністерства транспорту України щодо модернізації парку повітряних суден цивільної авіації України із залученням зарубіжних компаній, зокрема з урахуванням пропозицій від зарубіжних компаній "Ейрбас Індастрі" та "Боїнг", та подати рекомендації на розгляд Президентові України.

 

9. Фонду державного майна України (Ю.Єхануров), Міністерству фінансів України (В.Короневський), Міністерству економіки України (В.Гуреєв), Генеральній прокуратурі України (Г.Ворсінов), Міністерству внутрішніх справ України (Ю.Кравченко), Службі безпеки України (В.Радченко), Міністерству юстиції України (С.Головатий) проаналізувати у двомісячний строк стан справ в авіаційній транспортній галузі та здійснити додаткові перевірки додержання чинного законодавства щодо акціонування авіаційних підприємств, аеропортів, іншої інфраструктури цієї галузі, створення спільних підприємств, видачі ліцензій, сертифікації експлуатантів, установлення тарифів, надання квот і ексклюзивних прав на використання авіаліній, надання повітряних суден в оренду тощо та вжити передбачених чинним законодавством України заходів.

 

10. За неналежне виконання службових обов'язків:

ЦИБУХА Валерія Івановича звільнити з посади першого заступника Міністра транспорту України;

ЄХАНУРОВУ Юрію Івановичу - Голові Фонду державного майна України - оголосити догану;

МАРЧЕНКУ Миколі Олександровичу - голові Міжвідомчої комісії з питань авіаційної політики, безпеки авіації та використання повітряного простору України, голові Державного департаменту авіаційного транспорту України оголосити догану.

 

11. Міністрові транспорту України І.Данькевичу увільнити ІЛЬЇНА В'ячеслава Вадимовича з посади президента Державної авіаційної компанії "Авіалінії України" за серйозні недоліки в роботі.

 

12. Прем'єр-міністрові України П.Лазаренку вжити заходів стягнення до посадових осіб, зокрема Донецького та інших аеропортів, які формально чи безвідповідально ставляться до виконання своїх службових обов'язків.

 

Президент України

Л.КУЧМА

м. Київ, 23 листопада 1996 року N 1120/96